Are you the publisher? Claim or contact us about this channel

Embed this content in your HTML

Report adult content:

click to rate:

Account: (login)

More Channels

Showcase

Channel Catalog

Channel Description:

Elinkeinoelämän keskusliitto EK luo suomalaiselle yritystoiminnalle entistä parempaa toimintaympäristöä.

(Page 1) | 2 | 3 | newer

0 0

Paljon työtä ja tahtoa tarvitaan yhä, jotta Pariisin sopimus saadaan muutettua aidoiksi päästövähennyksiksi. EU:lla olisikin nyt tilaisuus nostaa profiiliaan kansainvälisen ilmastodiplomatian etulinjassa.

0 0

Suomen cleantech on hyvissä asemissa hyödyntääkseen Pariisin ilmastosopimuksen kasvumahdollisuudet. Kotimaassa tarvitaan nyt viisaita toimia, jotta saamme kaiken vientipotentiaalin toteutumaan.

0 0

Kansallisen energia- ja ilmastostrategian valmistelussa on tärkeää katsoa myös Suomen ulkopuolelle ja tunnistaa mahdollisuudet kestävän kasvun luomiseksi.

0 0

Eteläranta kympissä otetaan loikka ympäristön puolesta, kun tiloja aletaan viilentää kaukojäähdytyksellä. Hiilijalanjälkeä pienentävä ratkaisu toimii myös näyteikkunana suomalaiselle huippuosaamiselle.

0 0

Julkiset tuet tulisi EK:n mukaan kohdentaa esimerkiksi liikenteeseen, jotta Suomi selviäisi EU:n tulevista tiukoista päästövähennysvelvoitteista. Kypsien sähköntuotantomuotojen sijaan tulisi tukea uusia teknologioita, demoja ja pilotteja.

0 0

Miten yritys voi kehittää omaa toimintaansa vähähiiliseksi? Entä miten vähähiilisyydestä synnytetään uutta liiketoimintaa? Näihin kysymyksiin saa nyt kouriintuntuvia neuvoja, kun Sitra julkaisi yrityksille työkalupakin vähähiilisen liiketoiminnan kehittämisestä.

0 0

Ensi vuoden alusta käynnistyy uusi Elinkeinoelämän energiatehokkuussopimuksen kausi, joka kattaa vuodet 2017–2025. Uudelle kaudelle on mahdollista liittyä mukaan jo nyt.

0 0

Uusiutuvan energian osuus nousee Suomessa jo 47 prosenttiin nykyisillä politiikkatoimilla. Tämä käy ilmi työ- ja elinkeinoministeriön keskiviikkona julkistamasta perusskenaariosta, joka liittyy hallituksen energia- ja ilmastostrategian valmisteluun.

0 0

Millä tavoin ilmastonmuutoksen torjunta voidaan kääntää yrityksissä menestystekijäksi? Ottamalla vähähiilisyys keskeiseksi ohjenuoraksi strategiatyöhön.

0 0

Liikenteen kuljetuskustannukset nousevat Suomessa tuntuvasti, jos komission esitys päästöjen vähentämisestä toteutuu. Euroopan komissio esitti keskiviikkona, että Suomen tulee vähentää ei-päästökauppasektorin päästöjä peräti 39 prosenttia vuoteen 2030 mennessä. Tavoite lähes 2,5-kertaistuu nykyisestä 2020-tavoitteesta, ja paineet kohdistuvat erityisesti liikenteeseen.

0 0

Energia- ja ilmastostrategian valmistelussa on uskallettava pohtia maailmaa aivan eri lähtökohdista kuin mihin olemme perinteisesti tottuneet, kirjoittaa EK:n johtaja Sari Siitonen Kauppalehden Debatissa 22.8.

0 0

Kaupungistuminen on trendi, joka tuo mukanaan monia uusia haasteita ja mahdollisuuksia. Arvioiden mukaan 66 prosenttia maailman ihmisistä asuu vuoteen 2050 mennessä urbaaneilla alueilla, mikä haastaa esimerkiksi kaupunkien liikennejärjestelyt. Liikenteen merkitys on keskeinen päästöjen vähentämisessä, mutta ratkaisua kaipaavat myös kaupunkien liikenneruuhkat. Kyse on siitä, miten kaupungit pystyvät tarjoamaan mahdollisimman vähäpäästöisen, miellyttävän, vauraan ja turvallisen asumisympäristön. Suomessa…

(Page 1) | 2 | 3 | newer