Are you the publisher? Claim or contact us about this channel

Embed this content in your HTML

Report adult content:

click to rate:

Account: (login)

More Channels

Channel Catalog

Channel Description:

Elinkeinoelämän keskusliitto EK luo suomalaiselle yritystoiminnalle entistä parempaa toimintaympäristöä.

older | 1 | 2 | (Page 3)

0 0

EU:ssa on päästy sopuun päästökaupan säännöistä vuosille 2021–2030. Päästökaupan ohjausvaikutus vahvistuu ja kilpailukykyä tuetaan.

0 0

Bonnissa haetaan askelmerkkejä kohti Pariisin ilmastosopimuksen toimeenpanoa. Suomessa jo kolmasosa pk-yrityksistä on liikkeellä ilmastonmuutoksen torjunnassa. Uusi verkkosivusto vauhdittaa positiivista kehitystä (www.ilmastobisnes.fi).

0 0

Bonnissa COP23-kokouksessa ilmastoneuvottelut venyivät totuttuun tapaan yliajalle ja sopu saavutettiin vasta lauantaina aamusella Suomen aikaa. Neuvotteluissa otettiin sekä etu- että taka-askelia.

0 0

Euroopan parlamentti äänesti uusiutuvan energian ja energiatehokkuuden lisäämisestä. Nykyiset kestävän metsänhoidon käytännöt ja energiajakeet ovat sallittuja jatkossakin.

0 0

Kestävän kehityksen kysymyksistä on tullut pk-yritystenkin arkipäivää. Ilmastoasiat nousevat esille niin viranomaissääntelyn kuin asiakkaiden kysynnän kautta. Ilmastobisnes.fi-sivusto tarjoaa vinkkejä ja käytännön työkaluja siihen, miten näihin kasvaviin odotuksiin voi vastata ja kuinka kääntää ne uuden liiketoiminnan ajureiksi.

0 0

Hallituksen esitysluonnoksessa ehdotetaan säädettäväksi laki biopolttoöljyn käytön edistämisestä. Lämmitykseen, työkoneisiin ja kiinteästi asennettuihin moottoreihin tarkoitetusta kevyestä polttoöljystä osa olisi vuodesta 2021 alkaen korvattava biopolttoöljyllä. Lisäksi ehdotetaan muutettavaksi biopolttoaineiden käytön edistämiseksi annettua lakia niin, että jakeluvelvoitetta tiukennettaisiin vuodesta 2021 alkaen. Tähän liittyvää kehittyneiden polttoaineiden alatavoitetta tiukennettaisiin myös vuodesta 2021 alkaen. Biopolttoaineista ja bionesteistä annettuun lakiin lisättäisiin…

0 0

Hallituksen esitysluonnoksessa ehdotetaan säädettäväksi laki hiilen energiakäytön kieltämisestä. Hiilen käyttö olisi kiellettyä sähkön tai lämmön tuotannon polttoaineena 1.5.2029 alkaen. Huoltovarmuuden ja toimitusvarmuuden turvaamiseksi kieltoon on esitetty tiettyjä poikkeuksia. Kiellon vastaisesta hiilen käytöstä määrättäisiin seuraamusmaksu.

0 0

Kansainvälisen ilmastopaneelin (IPCC) juuri julkaistut viestit tulee ottaa vakavasti, arvioidaan EK:ssa. Suomalaisyritysten ilmasto-osaaminen on hyödynnettävä maksimaalisesti niin kotimaassa kuin maailmalla. Tuoreen selvityksen mukaan Suomi on jo nyt maailman 2. paras innovaatiomaa cleantechissä.

0 0

Elinkeinoelämän pohjoismaiset keskusjärjestöt uskovat vahvasti, että Euroopan on syytä jatkaa johtavassa roolissa taistelussa ilmastonmuutosta vastaan. Lisäksi on tärkeää saada eurooppalaisten yritysten ilmastoratkaisut maailmanmarkkinoille.

0 0

EK antaa vahvan tukensa komission esitykselle saada päästöt ja nielut tasapainoon vuoteen 2050 mennessä. Edessä on vilkas keskustelu Euroopan uusista ilmastopoluista ja -tavoitteista. Ratkaisevat vaiheet saattavat ajoittua Suomen puheenjohtajakaudelle syksyllä 2019.

0 0

Valmet kehittää laitteita ja teknologioita, jotka säästävät vettä, energiaa ja raaka-aineita. Kokonaan uusien prosessien kehittäminen ja varsinkin kaupallistaminen vievät helposti 10‒15 vuotta. Siksi johdonmukainen ja ennakoitava päätöksenteko on ensiarvoisen tärkeää, sanoo Valmetin tutkimus- ja kehitysjohtaja Ari Saario.

older | 1 | 2 | (Page 3)